Un bărbat din Hîncești a murit la o zi după ce a fost vaccinat. Precizările Ministerului Sănătății

Un bărbat din satul Horjesti, raionul Hîncești a decedat a două zi după ce s-a vaccinat împotriva COVID-19. Ministerul Sănătății a venit cu precizări și declară că decesul acestuia nu are nicio legătură cu vaccinarea.

Potrivit unui comunicat al Ministerului Sănătății, bărbatul a fost vaccinat în data de 16 martie. 

În urma vaccinării lucrătorilor medicali, reieșind din dozele de vaccin rămase și evaluând riscul pierderii dozelor, persoana a fost invitată pentru vaccinare. Bărbatul activa ca șofer de autobuz școlar.

Astfel, bărbatului i s-a administrat serul Astra-Zeneca (Lot CTMAV 503). Timp de 15 minute după vaccinare, nu a fost înregistrată nicio reacție adversă. În următoarele 24 de ore, la fel, persoana nu a prezentat reacții adverse.

În comunicat se menționează că, într-o fiolă de vaccin AstraZeneca sunt 10 doze de vaccin. Celelalte 9 persoane care au fost vaccinate din același flacon, nu au prezentat careva evenimente adverse post-imunizare.

Conform documentației medicale de la asistența medicală primară, pacientul se afla la evidența medicului de familie cu hipertensiune arterială și administra preparate hipertensive.

A doua zi, bărbatul s-a simțit rău și a chemat ambulanța. Din păcate însă acesta s-a stins în drum spre spital.

”În urma autopsiei, s-a constat că persoana a decedat de infarct miocardic acut, având cicatricii mai vechi, care denotă faptul că, în trecut persoana a mai suferit un infarct miocardic.

După o analiză preliminară, s-a constatat că nu există nicio legătură cauzală dintre administrarea vaccinului și decesul înregistrat”, se mai arată în comunicatul Ministerului Sănătății.

Comentarii